Friday, February 28, 2020

“برقچی” فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه، فیبر نوری و برقی https://ift.tt/3ceBMMZ


همین امر باعث شده است تا در چند سال گذشته طیف وسیعی از تجهیزات شبکه با برند ها و کیفیت های گوناگون به بازار عرضه گردد، به صورتی که که چندین برند مختلف، برای انجام یک کار مشخص وجود دارد و می توان از بین آنها تجهیزات مورد نظر را انتخاب نمود.

شبکه‌های کامپیوتری، از تجهیزات و قطعات بسیار زیادی استفاده می‌کنند و کاربران به کمک آن‌ها می‌توانند به شبکه‌ای قدرتمند متصل شوند و در صورت لزوم از امکانات اینترنت پرسرعت استفاده کنند. شناخت تجهیزات مورد استفاده از شبکه، به قدری اهمیت دارد که می‌تواند بازدهی نهایی شبکه و کیفیت اتصالات را تحت تاثیر قرار دهد. تجهیزات موجود در شبکه از نقطه نظر فنی و از لحاظ عملکرد، به دو دسته کلی تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه تقسیم بندی می‌شوند و هرکدام از آن‌ها وظیفه‌ای حیاتی را در شبکه برعهده دارند.

آشنایی با انواع تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه به ۲ دسته زیر تقسیم بندی می شود:

تجهیزات پسیو شبکه یا تجهیزات غیر فعال

تجهیزات پسیو شبکه به طور کل به تجیهزاتی در شبکه‌ها گفته می‌شود که در هنگام انتقال سیگنال، تغییری را در اطلاعات به وجود نمی‌آورند و سیگنال را به طور طبیعی، انتقال می‌دهند. اولین مفهومی که از تعریف این تجهیزات  استنباط می‌شود، این است که تجهیزات باید تا حد ممکن، تغییری در جنس و نوع سیگنال‌ها به وجود نیاورند و به همین دلیل، محصولات خوب هستند که این عمل را به درستی انجام دهند. در نتیجه چنانچه تجیهزات پسیو تغییراتی را در سیگنال انتقالی انجام دهند، به عنوان تجهیزات پسیو شبکه مناسبی برای شبکه قلمداد نمی‌شوند و لذا این عامل می‌تواند به عنوان اولین فاکتور برای انتخاب تجهیزات پسیو مناسب، شناخته شود. تجهیزات پسیو شبکه شامل تجهیزات بسیار زیادی در شبکه می‌شوند و یا به عبارتی دیگر به تجهیزاتی گفته می شود که برای کار کردن نیازی به اتصال برق ندارد.

  • انواع کابل، کانکتورها و اتصالات، داکت یا کانال
  • انواع رک
  • پچ پنل
  • پچ کورد
  • فیبر نوری
  • کیستون پریز
  • سر سوکت
  • نگهدارنده کابل

معرفی تجهیزات اکتیو شبکه یا تجهیزات فعال

تجهیزات اکتیو شبکه همانطور که از نام آن‌ها پیدا است و از نقطه نظر فنی، جریان یا ولتاژی در درون آن‌ها وجود دارد و به همین دلیل با تجهیزات پسیو در شبکه، تفاوت‌های ساختاری بسیاری دارند. تجهیزات اکتیو که در شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل تجهیزات و قطعات بسیار زیادی می‌شوند که هرکدام از آن‌ها به نحوی، اطلاعات و سیگنال‌ها را مورد پردازش قرار می‌دهند و آن‌ها را برای کاربران مهیا می‌کنند. از جمله پرکاربردترین و متداول‌ترین تجهیزاتی که در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به سوئیچ‌ها، مودم‌ها، روتر‌ها، اکسس پوینت‌ها و بسیاری از تجهیزات دیگر از این دست اشاره کرد. این تجهیزات شبکه نقشی بسیار اساسی را در شبکه‌ها ایفا می‌کند به طوری که دسترسی به اینترنت و استفاده از شبکه‌، بدون وجود بسیاری از آن‌ها برای کاربران ممکن نیست. به عنوان مثال، مودم‌ها که به عنوان تجهیزات اکتیو موجود در شبکه‌ها شناخته می‌شوند، برای اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند و در حقیقت اتصال به اینترنت بدون وجود آن‌ها ممکن نخواهد بود. در ادامه به بررسی مهمترین تجهیزات اکتیو شبکه پرداخته خواهد شد و نقش هرکدام از آن‌ها در شبکه‌ها بیان می‌شود.

تجهیزات فیبر نوری

فیبر نوری عبارت است از یک رشته سیم بلند و باریک که سطح آن شفاف بوده و دارای یک روکش از جنس پلاستیک است، فیبر نوری از لحاظ پهنا و سایز بزرگتر از کابل های دیگر است. برای ارسال داده با سرعت ۱۰ گیگ بر ثانیه از کابل های فیبر نوری استفاده می گردد. تجهیزات مختلفی به صورت فیبر نوری تولید و در بازار به فروش میرسد که برخی از این محصولات و تجهیزات فیبر نوری عبارتند از : انواع کابل های فیبر نوری ، پچ کورد فیبر نوری ، پچ پنل فیبر نوری ، انواع ماژول های فیبر نوری و …

علل انتخاب و استفاده از کابل فیبر نوری

برای استفاده از کابل فیبر نوری دلایلی مطرح است که در این قسمت این موارد بیان می شود :

  1. توانایی جذب نمودن
  2. داشتن حالت خم شوندگی
  3. توانایی ثابت ماندن و حفظ حالت در برخورد با آب
  4. توانایی حفظ حالت در برابر ضربه و هجوم حشرات و موریانه ها
  5. دارای شماره گذاری و جایگاه ویژه از نظر تماس با آتش

فواید تجهیزات فیبر نوری

  1. هزینه تهیه مناسب و مقرون به صرفه است.
  2. استفاده از فیبر نوری سبب کاهش مقدار مصرف انرژی می گردد.
  3. کابل های نوری در زمانی که نزدیک شعله و آتش قرار گیرند دچار آتش سوزی نخواهند شد.
  4.  اندازه و وزن کابل های نوری بسیار کم بوده و سبک می باشد.
  5. فیبر نوری از پهنای باند بالایی برخوردار است و برای انتقال سریع  و دقیق اطلاعات استفاده می شود.

خرید آنلاین انواع تجهیزات شبکه

یکی از برترین و معتبر ترین فروشگاه های آنلاین در زمینه فروش انواع تجهیزات شبکه ، برقی و تجهیزات فیبر نوری ، فروشگاه ” برقچی ” می باشد که با دارا بودن انواع مجوزهای کسب و کار اعتماد الکترونیکی و ساماندهی مشاغل توانسته اعتماد هرچه بیشتری مشتری را جلب نماید. همچنین با تنوع بسیار بالا محصولات در فروشگاه خود شما دیگر نیازی به هیچ فروشگاه دیگری نخواهید داشت و تمامی محصولات و موارد مورد نیاز خود را میتوانید از طریق این فروشگاه آنلاین جستجو با یکدیگر مقایسه و اقدام به خرید نمایید.

از دیگر ویژگی های خوب فروشگاه برقچی پشتیبانی خوب و به موقع این فروشگاه می باشد که بخش پشتیبانی در اکثر مواقع آنلاین و پاسخگو مشتریان می باشند.

” برقچی ” به عنوان قطب اصلی وارد کننده و تولید کننده انواع تجهیزات شبکه در کشور می باشد و همچنین علاوه بر نشانی فیزیکی و انبارهای متعدد در سطح شهر دارای فروشگاه آنلاین می باشد که با مراجعه به نشانی www.barghchi.com  می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب و با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید.



منبع : شبکه

نوشته “برقچی” فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه، فیبر نوری و برقی اولین بار در رازمگ. پدیدار شد.



from رازمگ https://ift.tt/2VxSOje
via IFTTT

1 comment: