Wednesday, October 9, 2019

روغن آرگان چیست و مهم ترین خواص آن کدام است ؟ (همراه با بهترین روش تشخیص) https://ift.tt/2Mrc1wH

شاید در تبلیغات تلویزیونی و یا در داروخانه های اسم روغن آرگان را شنیده باشید. بازیگران معروف هالیودی وقتی شروع به استفاده از روغن آرگان کردند محبوبیت این روغن شگفت انگیز در میان مردم دوچندان شد. این روغن با خواص منحصر به فرد خود باعث جوانی پوست ، از بین بردن لک و آکنه صورت و غیره می شود. این روغن که از مراکش به دنیا صادر می شود به علت کم بودن ، گران می باشد و تجارت آن بسیار سود آور بوده است. به همین علت ، تعداد روغن های تقلبی آن از اصلی بیشتر است. بهتر است این روغن شگفت انگیز را از داروخانه ها و مراکز معتبر خریداری کنید. لازم به ذکر است بسیاری از برند های معروف دنیا اقدام به فروش روغن آرگان می کنند. این مقاله از رازمگ به بررسی این اکسیر جوانی می پردازد. زمان لازم برای مطالعه این مقاله ۱۳ دقیقه می باشد.

روغن ارقان (رآرگان) روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می‌آید و مصرف غذایی و دارویی دارد. درخت ارقان بوم‌زاد ناحیه سوس در مراکش است. در گذشته به آن زیت‌الهرجان می‌گفتند و اکنون به نام روغن آرگان مشهور است.

خواص و استفاده

روغن ارقان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک است که حاوی ویتامین E هست. این روغن یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و می‌تواند اکسیژن‌رسانی درون‌سلولی را افرایش دهد. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (توکوفرول‌ها – فنولها- کارتنوئیدها) در غلظت بسیار زیادی در این روغن یافت می‌شوند. آسکولین نیز که یک ترکیب ضد سرطان است به میزان زیادی در این روغن وجود دارد.

بسته به نوع استخراج این ماده در مقابل اکسید شدن بسیار مقاوم‌تر از روغن زیتون است.از مهم‌ترین خاصیت‌هایی که روغن آرگان برای پوست دارد ، رفع ترک‌های پوستی ایجاد شده در زمان بارداری است .از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آن نیز ، رادیکال‌های آزاد را از بین برده و باعث درخشش پوست می‌شود.

کاربردهای روغن آرگان

  •  مرطوب کننده پوست
  • نرم کننده مو
  • حالت دهی به موها
  • خاصیت ضد پیری
  • رفع اگزما و خشکی پوست
  • درمان آکنه
  • درمان التهاب پوستی و سوختگی
  • تقویت ناخن ، دست و پا
  • مرطوب کننده لب

 

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان برای پوست

درمان آکنه 

یکی از خواص روغن آرگان خاصیت آنتی باکتریال بودن آن است که به عنوان سد محافظ در برابر عوامل محیطی عمل کرده و مانع از بروز آکنه خواهد شد. به علاوه این روغن حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان های حیاتی و ویتامین E میباشد که در درمان آکنه بسیار موثر است. روغن آرگان یک روغن بسیار سبک با ملکول هایی ریز است که به راحتی به عمق پوست نفوذ میکنند و هیچگونه حالت چرب و براقیت بر روی سطح آن به جا نمی گذارند.

یکی از بهترین متد ها برای از بین بردن آکنه و جای جوش ، مخلوط کردن روغن درخت چای و روغن آرگان است. کافیست پس از هر بار شست و شوی صورت و یا شب ها پیش از خواب این مخلوط را روی آکنه استفاده کنید. پس مدتی بسیار کوتاه از نتایج این ترکیب شگفت زده خواهید شد !!

جلوگیری از پیری زودرس 

آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید را میتوان از مهمترین عوامل پیری زودرس و از بین رفتن سلامت و شادابی پوست در نظر گرفت. خواص روغن آرگان به گونه ایست که میتوان از آن برای تاخیر در این روند و حفاظت از پوست بهره برد. ویتامین E و ساپونین موجود در روغن آرگان اثر رادیکال های آزاد را ازبین خواهد برد. همچنین این روغن در جلوگیری از پیری زودرس پوست موثر است.

خواص روغن آرگان به شدت بر روی کلاژن سازی پوست تاثیر گذاشته و آن را افزایش می دهد. کلاژن دقیقا همان ماده ایست که برای جوان و سالم ماندن پوست حیاتی است. روغن ارگان با از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم باعث میشود شادابی و طراوت دوباره به چهره شما بازگردد.

آبرسانی به پوست 

وقتی پای محصولات مراقبت از پوست به میان می آید یکی از مهم ترین فاکتور ها خواص آبرسانی محصول است. خشک بودن پوست سبب ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی می شود و یک معضل رایج بین افراد است. معمولا خشکی پوست با حساس شدن بیش از حد آن همراه است و باعث نارضایتی افراد از چهره خود میشود . یکی از مزیت های خواص روغن آرگان ، نفوذ زیاد به پوست است که سبب آبرسانی عمقی می شود.

با استفاده روزانه از این روغن میتوان برای همیشه از خشک بودن پوست جلوگیری کرد. اسید های چرب امگا ۳  و آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان به خوبی باعث جذب و حفظ رطوبت پوست میشود . بیشترین دلیل استفاده از آن در لوسیون ها و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز همین خواص روغن آرگان است.

سلامت و درخشندگی 

روغن آرگان اصل دارای ترکیبات منحصر به فردی است که هر یک می توانند روی سلامت و ظاهر شما تاثیر گذار باشند. ترکیباتی مانند ،اولئیک اسید ، استئاریک اسید موجود در روغن تغذیه کننده سلول های پوست هستند. استفاده مرتب و مداوم از روغن آرگان اصل میتواند به مرور درخشندگی و جذابیت پوست صورت را چندین برابر کند . استفاده منظم از روغن ارگان برای شادابی پوست نیز توصیه میشود و به تدریج پوست را پاکسازی میکند.

ترکیب روغن آرگان و روغن درخت چای میتواند به عنوان یک تونر بسیار قوی عمل میکند. برای بهره مندی از خواص روغن آرگان باید هر شب پیش از خواب صورت خود را کاملا شسته و روغن را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب شده و صبح با آب ولرم بشویید. اگر پوست خشکی دارید میتوانید در طول روز نیز پس از هر بار شستشوی صورت با ۲ قطره روغن آرگان صورت خود را چرب کنید.

نکته مهم

شما میتوانید همراه روغن آرگان از صابون آرگان نیز استفاده کنید. این صابون فوق العاده است و میتوانید به عنوان مکمل همراه با روغن آرگان استفاده شود.

بهبود زخم  

روغن آرگان خالص دارای خواص التیام دهندگی است و در بازسازی بافت سلول ها موثر است. ویتامین ها باعث تسریع روند بهبود زخم می شوند و سوزش و التهاب اطراف آن را تسکین می دهند. برای استفاده از خواص روغن آرگان جهت بهبود زخم های میتوانید علاوه بر استفاده از روغن ارگان خالص ، از کرم ها و لوسیون حاوی این ماده استفاده کنید.

ترکیب آنتی اکسیدان ها و ویتامین E  موجود در این کرم ها بهبود زخم ها تسریع میکند. استفاده مستقیم از روغن نیز بسیار موثر است و باعث می شود که جای زخم و بریدگی نیز از بین برود. از روغن آرگان میتوان مستقیما به عنوان داروی درمان سوختگی استفاده کرد ، زیرا خواص این روغن سبب می شود بافت های سوخته پوست التیام یافته و جای سوختگی به طرز ناباورانه ای از بین برود.

رفع چین و چروک صورت 

در این مبحث منظور از چین و چروک ، خطوط عمیق و قدیمی صورت نیست. از روغن آرگان میتوان برای رفع برخی خطوط ظریف که به تازگی نمایان شده است استفاده کرد. به دلیل طبیعی و خالص بودن روغن آرگان میتوانید آن را برای چروک های اطراف چشم و نقاط حساس به کار ببرید. اگر پیش از استفاده روغن ، آن را کمی با حرار غیر مستقیم گرم کنید تاثیر آن دو چندان خواد شد.

برای دریافت یک نتیجه عالی از روغن آرگان ، مهم ترین رکن مصرف روزانه منظم است. ارگان دارای مواد مغذی و ویتامین هایی است که با افزایش متابولیسم باعث افزایش کلاژن سازی در آن می شود. به این ترتیب میتواند خطوط جدید ایجاد شده به دلیل پایین آمدن الاستیسیته پوست را محو کند. یادتان باشد روغن را در جهت ایجاد چروک استفاده کنید و حتما حدود ۳ دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

نکته مهم دیگر در استفاده از روغن ، اجازه به آن برای باقی ماندن حدود ۳ ساعت روی پوست است. در انتها باید پوست را با آب سرد بشویید و در طول روز از آن مراقبت کافی را داشته باشید.

رفع کک و مک 

کک و مک ها معمولا ارثی هستند و در ژنتیک افراد به صورت نهفته یا آشکار وجود دارند. با این حال قرار گیری مداوم در برابر تاش نور مخصوصا برای پوست های حساس ممکن است ایجاد کک و مک کند. برای رفع این عارضه پوستی درمان قطعی یافت نشده است ولی روش هایی برای کاهش آن یافت شده است. مهم است که بدانید تاثیر این روش ها دائمی نخواهد بود و با تحریک پوست مجددا امکان بازگشت وجود دارد.

یکی از روش های سنتی برای درمان کک و مک استفاده از روغن آرگان خالص و ترکیب آن با برخی مواد است. ترکیب روغن شیرین بیان خالص و روغن آرگان یکی از قوی ترین ترکیبات طب سنتی برای کاهش لک است. این ترکیب قوی در طی ۱ ماه مصرف مداوم ، به کم رنگ شدن لکه ها می انجامد. شب ها پیش از خواب صورت خود را کامل بشویید و خشک کنید.

برای ۳ دقیقه کامل پوست را به ویژه محل کک و مک و لکه ها با نوک انگشت ماساژ دهید. سعی کنید ترکیب روغنی را روی لکه ها ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند. سپس با آب سرد برای شستشو و پاکسازی صورت اقدام کنید.

درمان عفونت پوستی 

اکثر روغن های طبیعی و خالص دارای خواص آنتی باکتریالی و ضد عفونی کنندگی است و روغن آرگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای ضد عفونی کردن عفونت های پوستی کافیست دو الی سه روز این روغن را در محل مورد نظر استعمال کنید اگر از منشا عفونی مشکل پوستی خود اطمینان دارید ، بهتر است مقداری روغن درخت چای را امتحان کنید.

این روغن شگفت انگیز یکی از قوی ترین مواد ضدباکتری در طب سنتی است. مقدار مساوی روغن آرگان و روغن درخت چای را روی محل عارضه پوستی ماساژ دهید. پیش از آن از تمیز بودن پوست مطمعن شوید و حتما دستان خود را پیش از مصرف روغن و پس از آن بشویید. بهتر است روزانه ۳تا۴ بار از این ترکیب برای رفع سریع مشکل خود استفاده کنید.

پس از مشاهده علائم بهبودی ، دفعات مصرف را به ۱ تا ۲ بار در روز کاهش دهید.

از بین بردن خطوط زایمان 

یکی از دغدغه های همیشگی خانم های باردار خطوط و ترک هایی است که در طی بارداری و بر روی نواحی مختلف از جمله شکم ایجاد میشوند. شاید به جرات بتوان گفت که بهترین روغن و راه حل طبیعی برای از بین بردن خطوط بدن روغن آرگان است. خواص روغن آرگان آن را به درمانی قطعی برای از بین بردن ترک های پوستی مبدل کرده است.

اگر در دوران بارداری از این روغن استفاده شود مانع از ترک خوردن پوست می شود. زیرا یکی از خواص روغن آرگان افزایش الاستیسیته پوست است. افزایش الاستیسیته باعث می شود طی افزایش وزن و بارداری پوست ترک نخورد.

زیبایی لب ها

استفاده از روغن ارگان بر روی لب ها میتواند باعث افزایش و بهبود گردش خون در لب ها شود که تاثیر به سزایی در زیبایی لب ها دارد به علاوه ویتامین E  موجود در این روغن مانع از ترک خوردگی و پوست پوست شدن لب میشود. روغن آرگان به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد و روغن های طبیعی برای زیبایی لب استفاده می شود. از آنجا که ارگان یک مایع سبک و با جذب سریع توسط پوست است ، حالت چربی روی آن به جا نمیگذارد.

این عامل نقطه قوتی برای روغن آرگان محسوب می وشد که استفاده آن را برای لب ها راحت تر می کند. روغن آرگان به لطافت لب کمک میکند و به ویژه در فصول سرد سال از خشک شدن لب جلوگیری میکند. با افزایش گردش خون در لب ها به دلیل ماساژ روغن ارگان بر روی آن ، بی حال و کم رنگ بودن آن رفع میشود. برای مشاهده نتایج این روغن حداقل ۱ ماه از روغن آرگان اصل برای ماساژ لب هایتان بهره ببرید.

تقویت ناخن  

برای بهبود رشد و جلوگیری از شکنندگی و کدر شدن ناخن ها از خواص روغن آرگان برای ناخن بهره ببرید ، روغن را کمی گرم کنید و روی ناخن ها به آرامی ماساژ دهید با این کار نه تنها ناخن هایی زیبا خواهید داشت. بلکه خواص ضد قارچ و ضد میکروبی روغن آرگان از ناخن ها محافظت کرده و سلامت آنها را تضمین میکند. روغن آرگان سرشار از ویتامن های دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که توسط پوست قابل جذب است.

این مواد مغذی هنگامی که بر روی ناخن ماساژ داده شوند نیز با آرامی جذب شده و تاثیر خود را میگذارند. این روش به عنوان متد پیشگیرانه برای هرگونه آسیب احتمالی برای ناخن ها به کار میرود. پس از هر بار شستشوی دست و استفاده از مواد شوینده شیمیایی ، بهتر است از روغن استفاده کنید. اگر با مشکل رویش قارچ در کنار ناخن مواجه هستید نیزاز ترکیب روغن درخت چای و ارگان استفاده کنید.

خواص ضد باکتری و ضد قارچ قوی روغن درخت چای به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

 

خواص روغن آرگان برای مو

روغن ارقان برای مو

به طور کلی در طول اعصار مختلف و در میان تمدن های متفاوت ، روغن تراپی یکی از متد رایج تقویت مو بوده است. روغن تراپی به معنی استفاده از روغن [چه به صورت سرد و چه به حالت گرم) برای درمان و یا جلوگیری از مشکلی خاص به روش طبیعی و سنتی بدون عارضه می باشد. استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل ، روغن رزماری ، روغن کندش و روغن آرگان برای درمان مشکلات پوست و مو بسیار رایج است.

  • ترمیم مو
  • نرم کننده طبیعی مو
  • رفع خارش سر
  • جلوگیری از موخوره
  • ضد شوره سر
  • براق کننده مو

ترمیم مو 

انجام دکلره بر روی موها و یا رنگ کردن آنها در طولانی مدت میتواند باعث شکنندگی موها شود. آسیب های زده شده به مو توسط دکلره به آسانی قابل رفع شدن نیست و نیازمند استفاده از روغن ارگان اصل است . اگر به دنبال راهی ساده و ارزان برای برگرداندن سلامت موها و ترمیم آنها هستید از خواص روغن آرگان برای مو بهره ببرید. کافیست یک الی دو ساعت پیش از استحمام مو ها را با این روغن ماساژ دهید و اجازه دهید تاثیر شگفت انگیز خود را نشان دهد.

سپس با یک شامپوی سبک موهای خود را شستشو دهید.

نرم کننده طبیعی مو 

هنگامی که از خواص روغن آرگان برای مو سخن میگوییم ، باید مجموعه ای کامل از فواید را متصور شد. ارگان منبعی غنی از مواد مغذی برای سلامت موهاست که به راحتی با مصرف موضعی جذب مو می شود. در کنار تغذیه و کمک به رشد مو ها ، روغن آرگان به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای موها عمل میکند. قدرت نرم کنندگی بالای آن صاحبان موهای رنگ شده را نیز از مصرف شامپو های نرم کننده بی نیاز میکند.

البته بهتر است از شامپو های ملایم و شامپو بدون سولفات در هنگام روغن درمانی استفاده کرد. چرا که این نوع از شامپو ها لایه ای از روغن را بر روی ساقه مو باقی میگذارند. این لایه نازک روغن باعث درخشندگی ، نرم شدن و محافظت از مو ها در برابر نور آفتاب و عوامل محیطی میشود. برای بهره گیری از خواص روغن آرگان از جمله نرم کنندگی آن ، ۳ ساعت پیش از حمام آن را روی مو اعمال کنید.

سپس همانطور که بیان شد با شامپو ملایم برای شستشوی آن اقدام کنید.

رفع خارش سر 

خارش سر یکی از مشکلات ازار دهنده برای فرد مبتلا است و معمولا به دلایل قارچی و باکتریایی مرتبط است. برای رفع این مشکل نیز مصرف ترکیبی از روغن درخت چار و آرگان مفید است. همچنین میتوانید چند تکه سنگ نمک دریا را در شامپوی خود انداخته و از خواص ضد خارش آن بهره ببرید. نحوه مصرف ترکیب روغن ها برای رفع خارش سر نیز به صورت ماساژ آن ۳ ساعت پیش از حمام است.

جلوگیری از موخوره 

با استفاده از روغن آرگان بر روی ساقه موها میتوانید فولیکول های مو را تقویت کرده و از ایجاد موخوره که عمدتا به دلیل خشکی مو ایجاد میشود جلوگیری کنید. روزانه مو ها را با مقدار کمی روغن آرگان اصل ماساژ دهید تا پس از مدتی از معجزه آن بر روی موها غافلگیر شوید.

ضد شوره سر 

استفاده از شامپو های ضد شوره مدت هاست که برای رها شدن از این مشکل رواج دارد. اما باید بدانید که مواد شیمیایی قوی موجود در این شامپو ها میتواند به مرور سلامت موها را به خطر اندازد. یک راه سودمند برای خلاص شدن از این معضل بهره گیری از خواص روغن آرگان برای مو است. استفاده روزانه و مرتب از این روغن با هیدراته کردن پوست سر و آبرسانی و خواص ضد شوره خود عمیقا شوره را بین میبرد.

براق کننده مو 

موهایی درخشان و خوش فرم جزئی مهم از شادابی و سلامت موهاست برای رسیدن به این ویژگی روغن آرگان استفاده کنید خواص روغن آرگان و ویتامین E موجود در آن نرمی و درخشش فوق العاده ای به موها میبخشد. موارد بالا مهمترین خواص روغن آرگان برای سلامت مو  و پوست می باشند.

رطوبت رسانی مو

داشتن موهای ابریشمی و درخشان آرزوی هر کسی است. اسید های چرب موجود در ارگان با هیدراته کردن پوست و مو ، آن ها را مرطوب و درخشان می کنند.

ضد وز و موخوره

یکی از مهم ترین دلایل افرادی که از آرگان استفاده می کنند ، خاصیت ضد وز و ضد موخوره آن است. که در این مورد مثل یک معجزه برای موها عمل می کند . و با یک بار استفاده تاثیر آن را مشاهده می کنند.

درخشان کردن مو

آرگان علاوه بر تغدیه و تقویت مو باعث درخشش مو می شود. و دیگر نیازی به استفاده از مواد مضر درخشان کننده نیست.

 

برای دست و پا

روغن آرگان برای دست و پا

خشک شدن و ترک خوردگی

پوست زیر پوست را آبرسانی کنید ، علائم کشش پوست را کاهش دهید و از بین ببرید ، دست ها و پاشنه های ترک خورده را درمان کنید.

تقویت ناخن ها

آرگان با تمیز کردن کوتیکول ها باعث تقویت ناخن ها می شود.

 

برای بدن

 

افزایش سلامت قلب

اسانس های چرب آرگان و آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند ، اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است.

جلوگیری از دیابت

برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد مصرف خوراکی آرگان ممکن است قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش دهد تا به جلوگیری از دیابت کمک کند. البته ، مطالعات انسانی کم است. با این حال مصرف خوراکی این روغن فقط برای ۱ درصد جامعه مقدور است.

ضد سرطان

در برخی مطالعات آزمایشگاهی ، اثرات بالقوه مبارزه با سرطان در  آرگان نشان داده شده است ، اگرچه مطالعات بیشتری لازم است.

 

محبوب ترین ماسک های خانگی با روغن ارگان

ماسک آرگان

روغن آرگان خالص

در میان روش هایی که برای مصرف روغن های طبیعی وجود دارد ، راحت ترین راه ، مصرف آن به تنهایی است. متد های مختلفی برای مصرف روغن های طبیعی وجود دارد که با توجه به مشکل پوست انتخاب میشود. اگر پوست شما دچار خشکی بیش از حد بوده و پوسته پوسته می شود ، مصرف شبانه روغن مناسب است. اگر برای از بین بردن خطوط صورت از آن استفاده میکنید ، بهتر است ابتدا روغن را پش گرم کنید.

برای مراقبت کلی پوست نیز ، بهتر است روغن آرگان را شب ها بر روی پوست کاملا تمیز اعمال کرده ، ماساژ دهید تا خوب جذب شود و صبح روز بعد با آب ولرم شستشو دهید.

ترکیب روغن آرگان با سایر روغن های طبیعی

مثال دیگری از روش های مطرح مصرف روغن های طبیعی ، ترکیب آن ها با یکدیگر جهت تقویت خواص است. روغن ارگان یک روغن طبیعی میان رده از لحاظ خواص فیزیکی می باشد که قابلیت ترکیب بالایی دارد. یعنی میتواند با دیگر روغن ها که خواص فیزیکی بالاتر یا پایین تر از خود دارند ، ترکیب شود. این ترکیب شدن درواقع در جهت افزایش عملکرد هر روغن انجام میشود ، تا خواص آن هدف مند تر به کار رود.

روغن درخت چای 

برگ نوعی گیاه استرالیایی تحت نام درخت چای ، به یکی از مواد اولیه صنایع بهداشتی تبدیل شده است. روغن درخت چای یکی از روغن های میان رده می باشد که در کنار روغن ارگان عملکرد فوق العاده ای دارد. به دلیل خواص آنتی باکتریالی قوی این روغن برای از بین بردن جوش و آکنه به کار می رود. ترکیب با روغن ارگان اصل ، باعث بهبود آبرسانی و نرم و لطیف شدن پوست می شود.

به علاوه ترکیب این دو روغن ، از به جا ماندن جای جوش ها و التهاب و قرمزی ناشی از آن جلوگیری میکند.

روغن شیرین بیان 

شاید به اندازه کافی شناخته شده نباشد ولی روغن شیرین بیان اصل ، جزء قوی ترین مواد طبیعی می باشد. که برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک های پوستی مورد استفاده قرار میگیرد. این روغن به خوبی با روغن ارگان قابل ترکیب شدن است و هیچ گونه عارضه خاصی نخواهد داشت. روغن شیرین بیان چربی سطح پوست را کنترل میکند و به عنوان یک ضد عفونی کننده پوست نیز موثر است.

میتوانید هر دو روغن را مخلوط کرده و هر شب پیش از خواب از آن روی پوست تمیز استفاده کنید. در روشی دیگر ، میبایست شب ها از روغن شیرین بیان بر روی لکه ها استفاده نمود و صبح شستشو داده شود. در طول روز و به عنوان مرطوب کننده میتوان از روغن آرگان خالص استفاده کرد.

روغن نارگیل 

این ترکیب بیشتر در زمینه مراقبت از مو به کار می رود و جهت کاهش براقیت ناشی از روغن مناسب است. روغن آرگان بسیار سبک تر از روغن نارگیل است و به همین دلیل باعث رقیق شدن آن می شود. بدین ترتیب برای افرادی که دارای موهای چرب هستند مناسب تر خواهد بود و ایجاد مشکل نخواهد نمود. به علاوه ترکیب این دو روغن ، تمامی مواد مغذی مورد نیاز رشد مو را در اختیار آن قرار خواهد داد.

بهتر است این مخلوط روغنی ، ۳ ساعت پیش از حمام بر روی مو استفاده شود و بعد با شامپوی ملایم بشویید. اگر در هفته بیشتر از ۲ بار حمام می روید ، بهتر است در تمام دفعات از شامپو استفاده نکنید !

ترکیب روغن آرگان با مواد طبیعی

آنچه بیشتر به عنوان ماسک خانگی مطرح میشود ، ترکیبی از مواد طبیعی ساده و در دسترس است. که این مواد دارای خواص و فواید مختلفی هستند که در کنار یکدیگر  ، به عنوان یک ماده کامل تقویتی به کار میروند.

ماسک شکر قهوه ای 

در دستورالعمل اصلی این ماسک از شکر قهوه ای استفاد می شود لیکن نوع معمولی نیز قابل مصرف است. این ماسک دارای خاصیت لایه برداری از پوست خواهد بود که نقش مهمی در سلامت آن دارد. وقتی سلول های مرده از سطح پوست پاک میشوند ، عملکرد روغن بر روی پوست تسریع خواهد شد. چراکه سلول های سالم و تازه  ، پذیرای دریافت انواع مواد مغذی ، ویتامین ها و اسید های چرب روغن میباشند.

چند قطره روغن ارگان را به مقداری شکر قهوه ای اضافه کنید و آن را روی پوست اعمال کنید. ابتدا به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید و سپس اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. در انتها بهتر است از آب سرد برای شستشوی ماسک از روی صورت استفاده کنید.

ماسک آووکادو 

میوه آووکادو نیز امروزه علاوه بر طعم منحصر به فردش ، دارای خواص شناخته شده ای در زیبایی می باشد. ماسک زیر شامل آووکادو و مواد مقوی دیگر مانند عسل می باشد که تاثیر زیادی در بهبود پوست دارد. برای تهیه این ماسک مقدار ۱ قاشق از روغن آرگان ، عسل و آبلیمو را باهم مخلوط کنید. سپس ۲ قاشق آووکادو به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید ، مقداری آب برای یکدست شدن مواد اضافه کنید.

ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز اعمال کرده و سپس شستشو دهید.

ماسک موز 

در این ماسک تکه ای کوچک از موز را با چنگال له کنید و یک قاشق ماست پرچرب به آن اضافه کنید. سپس مقدار چند قطره روغن ارگان اضافه کرده و خوب مخلوط کنید  ، ماسک را روی پوست تمیز اعمال کنید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه با آب سرد کامل بشویید ، اگر پوستتان چرب است دو قطره آبلیمو نیز استفاده کنید. در این ترکیب میتوان به جای موز از بسیاری میوه های مغذی دیگر نیز استفاده کرد.

برای مثال برای لایه برداری بیشتر از توت فرنگی و برای آب رسانی بیشتر از خیار استفاده کنید.

 

تشخیص روغن آرگان اصل

شاخص اصلی برای تشخیص روغن آرگان اصل ، رنگ و بوی مخصوص آن است. روغن آرگان نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب ، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری شود چون نور می‌تواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. ما در اینجا چند روش تشخیص روغن ارگان اصل را بیان میکنیم.

  • بوی مناسب روغن ارگان
  • رنگ طلایی روغن ارگان
  • سبک بودن روغن ارگان
  • قیمت روغن ارگان
  • مراکشی بودن روغن ارگان

این ۵ مورد از بهترین روش های تشخیص روغن آرگان اصل است.

بوی مناسب روغن ارگان 

مهمترین و بازترین شاخصه روغن آرگان اصل داشتن بوی بسیار مناسب آن است. به گونه ای که بوی این روغن شبیه به هیچ روغن دیگری نیست. نزدیک ترین روغن که بویی همانند آرگان داشته باشد ، روغن نارگیل است.

رنگ طلایی روغن ارگان 

از دیگر مشخصه های روغن اصل آرگان داشتن رنگی طلایی است. رنگ طلایی آن تک و خاص است. توجه شود که این روغن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. زیرا ممکن است خواص آن از دست برود.

سبک بودن روغن ارگان 

روغن ارگان اصل سبک است. این بدان معناست که این روغن پس از قرار گرفتن بر روی پوست به سرعت جذب میشود. ناگفته نماند ، روغن های آرگانی که بر روی پوست سنگینی میکنند دارای روغن پایه و کرچک هستند. به هیچ وجه استفاده از چنین روغن هایی توصیه نمیشود. زیرا روغن آرگان جزو معدود روغن های بدون پایه است.

 

منبع : ویسکا اویل ، رنگارنگ ، ویکی پدیا

 

 

نوشته روغن آرگان چیست و مهم ترین خواص آن کدام است ؟ (همراه با بهترین روش تشخیص) اولین بار در رازمگ. پدیدار شد.



from رازمگ https://ift.tt/2VuCHR7
via IFTTT

No comments:

Post a Comment