Monday, September 23, 2019

درمان بواسیر با موثرترین روش ها (۱۹ روش درمان خانگی + سنتی + دارویی + لیزر) https://ift.tt/2l64xpf

بطور عمومی به گشاد شدن رگ‌های وریدی در مجرای مقعدی بواسیر یا همورئید می‌گویند که به کنترل مدفوع کمک می‌کنند. آن‌ها زمانی‌که متورم یا ملتهب می‌شوند «بیمارگونه» یا همان بواسیر می‌شوند. آن‌ها در حالت فیزیولوژیک خود مانند بالشتکی مرکب از مجرای سیاهرگی و بافت همبند عمل می‌کنند. همورئید عاملی می شود تا خواب را از چشم فرد دارای این مشکل بگیرد. خوشبختانه بواسیر داخلی و خارجی دارای روش های درمان خانگی (مثل مصرف غذاها و میوه ها) ، درمان سنتی (مثل استفاده از روغن زیتون) و دارویی مثل استفاده از انواع پماد و ژل می باشد. در این مقاله از رازمگ به بررسی همه روش ها می پردازیم. زمان لازم برای مطالعه این مقاله ۱۱ دقیقه می باشد.

بواسیر یا همورئید چیست ؟

به زبان ساده واریس سیاهرگهای (وریدهای ) مخرج را بواسیر یا همورئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگهاست. همورئیدها جزء طبیعی از ساختمان مخرج هستند و به بسته شدن کامل مخرج در زمان استراحت سیستم اسفنکتری کمک می کنند و درمان بواسیر تنها در صورتی ضرورت دارد که این بواسیرها مشکل ایجاد کرده باشند.

خون که محتوای اکسیژن و مواد مغزی است توسط شریانها (سرخرگها) به مخرج می رسد و توسط سیاهرگها (وریدها) به قلب باز می گردد. جهت گردش خون همیشه یکطرفه می باشد ، اگر به هر دلیلی در سر راه بازگشت خون توسط سیاهرگها مانعی ایجاد شود به تدریج فشار داخل سیاهرگها افزایش یافته و این مسئله بباعث گشادی سیاهرگها و پیچ در پیچ شدن آنها ( یعنی واریس وریدهای مخرج که معادل هموروئید است) می شود.

علل بیماری هموروئید یا بواسیر

شایعترین علت آن یبوست و اسهال طولانی و زور زدن (straining) در موقع دفع مدفوع می باشد. هر ۳ عامل فوق سبب افزایش فشار داخل شکم شده و مانع بازگشت خون وریدی در مخرج می شوند. هر عامل دیگری نیز که مانع بازگشت خون ورید بشود می تواند سبب بروز هموروئید گردد مانند :

  • چاقی ( حجم فراوان چربیهای داخل شکم سبب افزایش فشار داخل شکم می شود)
  • حاملگی (بزرگی رحم سبب افزایش فشار داخل شکم می شود) ونیز بلند کردن اجسام سنگین سبب بواسیر می شود.
  • وراثت : نقش قابل توجهی درایجاد بواسیر ندارد اما چون شیوع آن بالا می باشد می تواند در افراد متعددی از یک خانواده وجود داشته باشد. خاصه این که رژیم غذایی یک خانواده اغلب مشابه است
  • سیروز کبد : نیز در راه بازگشت خون وریدی مخرج ایجاد مانع کرده و سبب بواسیر می شود
  • گاهی با وجود تمام بررسی ها علت مشخص و واضحی یافت نمی شود در دنیا معمولا افزایش فشار داخلی مخرج سبب بواسیر می شود.
  • از طریق ایجاد یبوست و بالا بردن فشار داخل کانال مخرج سبب بواسیر می شود که هرچه سریعتر بایستی درمان بواسیر را سپری نمود.

 

علائم هموروئید

عمده بواسیرها بدون علامت هستند. از علائم آشکار و مهم هموروئید خونریزی بدون درد و بیرون زدگی (protrusion) می باشد. البته علائم در بواسیر داخلی و خارجی متفاوت است. احساس دفع ناکامل مدفوع و عدم تخلیه کامل روده ونیز ترشح اطراف مخرج و رطوبت آن و گاهی نیز توده ها و تورم مخرج که با زور زدن (straining) بیشتر می شود از دیگر علائم آن است. بطور کلی نشانه های بواسیر به صورت زیر می باشد :

  • خونریزی : ممکن است خون قرمز روشن به صورت رگه هایی در اجابت مزاج دیده شود یا به دنبال اجابت مزاج ، خون به مقدار کم و به مدت کوتاهی چکه کند.
  • التهاب و تورم
  • درد ، خارش یا ترشح مخاطی پس از اجابت مزاج
  • وجود یک برجستگی در مقعد
  • احساس این که پس از اجابت مزاج  ، راست روده به طور کامل تخلیه نشده باشد (این حالت تنها در مورد بواسیر بزرگ دیده می شود).

 

دو نکته مهم وجود دارد

۱ – بواسیر از علل سرطان روده نیست اما بواسیر وجود همزمان سرطان روده را نفی نمی کند و چون سن شیوع سرطان روده بالای ۴۰ سالگی ( مثل هموروئید است) و بعلاوه علامت شایع هر دوبیماری ( هموروئید و سرطان روده) خونریزی است لذا در همه موارد هموروئید ( خاصه در بالای ۴۰ سالگی) و بخصوص اگر علامت شایع آن خونریزی باشد بیمار را باید جهت تشخیص دقیق تر مورد اندوسکپی ( رکنوسگیموئیدسکپی ) قرار داد.

۲ – از دیگر علل خونریزی مخرج پولیپ رکتوم ( راست روده) و شقاق مخرج است که آنها هم در (رکتوسیگموئیدسکپی) مشخص می شوند. بواسیر خارجی معمولا سبب برجستگی یا تورم به اندازه نخود یالوبیا در مخرج یا اطراف آن می شود و گاهی نیز سبب دفع خون روشن می شود. به دو نکته مهم توجه فرمائید اول اینکه بواسیر معمولا سبب دفع خون سیاهرنگ نمی شود و دوم اینکه در صورت دفع خون سیاهرنگ (MELEMA) باید علل دیگری را بررسی و جستجو نمود.

روش تشخیص هموروئید و بواسیر

شرح حال دقیق و معاینه (مشاهده و معاینه با انگشت) و نهایتا رکتوسیگموئیدسکپی کلیدهای اصلی تشخیص و درمان بواسیر هستند. بواسیر بر اساس شدت آن به ۴ نوع درجه بندی می شوند.

بواسیر درجه۱

سیاهرگهای گشاد شده اند ولی هرگز از مخرج خارج نمی شوند و تنها علامت آنها خونریزی است.

بواسیر درجه۲

سیاهرگهای گشاد شده در زمان دفع از مخرج خارج می شوند لیکن با پایان اجابت مزاج خودبخود به داخل مخرج بازگشت می کنند.

بواسیر درجه ۳

توده های بواسیری با دفع مخرج خارج می شوند ولی خودبخود به داخل مخرج باز نمی گردند بلکه با کمک دست به داخل مخرج بازگردانده می شوند.

بواسیر درجه۴

توده های بواسیری حتی به کمک دست به داخل مخرج بر نمی گردند و همیشه در بیرون از مخرج وجود دارند.

 راههای درمان بواسیر

درمان همورئید

  • خانگی
  • سنتی
  • استفاده از لیزر
  • دارویی

جراحی لیزر هموروئید

بهترین روش درمان بواسیر ، IRC است. این راه درمانی به صورت سرپایی  و غیر جراحی انجام می شود و مورد تایید  سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است. I.R.C با کمک لیرز یا اشعه درمانی با  فتو کوآ گولیشن مادون قرمز به درمان بواسیر کمک می کند. این روش که برای درمان بواسیر به کار می رود ، برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ توسط یک NEIGER آلمانی به کار رفت.

از علل رواج این نوع درمان می توان به عدم نیاز به برش جراحی و بیهوشی آن اشاره کرد. هم چنین بیمار  به استراحت نیز نیاز ندارد. در این راه درمانی ریشه بواسیرها منعقد یا خشکانده می شود و در نتیجه از بین می رود. به همین خاطر از محبوب ترین و پر طرفدارترین روش های سرپایی درمان بواسیر به شمار می رود. به همین ترتیب  برای درمان بواسیرهای درجه یک و دو و در برخی مواقع  درجه ۳ در اروپا و آمریکا  شناخته شد.

چرا روش IRC برای درمان بواسیر بسیار محبوب است؟

این روش درمانی هموروئید در آمریکا با شعار این که می توانید بین تایم ناهار  مراجعه کرده و بعد به محل کار خود بر گردید بسیار رایج است. در  آی آر سی نیازی  به بی حسی  و بی هوشی فرد نیست و فرد نیاز به هیچ نوع پانسمانی ندارد.

نکات مهم این روش

لیرز IRC برای بواسیر های خون ریزی دهنده  توصیه می شود و مناسب است. با این روش درمان بواسیر می توان  شاهد قطعی کامل یا cut off خون رسانی به بواسیرهای داخلی شد و  در نتیجه موجب خشکاندن ریشه بواسیرها گردید. در حال حاضر تنها  میلیون ها بار از IRC  در آمریکا استفاده می شود. در تحقیقات به انجام رسیده در آمریکا  از هر دو فرد بالای ۵۰ سال  یکی از آن ها مبتلا به بواسیر است.

مزایای لیزر بواسیر

  •  عمل لیزر هموروئید بطور سرپایی و بدون بیهوشی می باشد.
  •  درد بعد از عمل با لیزر کیست مویی نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیز کمتر است همچنین میزان عود کمتر است. زیرا در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی با جراجی لیزر ، انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
  • نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون) ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است.
  • نسبت به جراحی با چاقو در جراحی لیزر خون ریزی هنگام عمل بسیار کاهش میابد.
  • لیزر سبب کاهش عارضه بی اختیاری مقعد خواهد شد.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
  • بیمار سریعا می تواند پس از جراحی لیزر هموروئید به فعالیت های روزمره خود بپردازد. زیرا نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته و متعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته و درد زیادی بعد از عمل ندارد.

 

۱۵ روش درمان خانگی هموروئید

همورئید

۱ – درمان بواسیر با انجیر خشک

یکی از بهترین نسخه های قدیمی : چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید و شب آن را خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردن انجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد. مصرف انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع می شود.

۲ – چای کیسه ای و درمان بواسیر

برای درمان بواسیر هموروئید یک کیسه ی چای را در یک فنجان آب داغ قرار دهید ، بعد از چند لحظه کیسه را از داخل آب در بیاورید و اجازه دهید خنک شود و بعد کیسه ی چای را به مدت ۱۰ دقیقه روی رگ های متورم بگذارید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

۳ – درمان بواسیر با تربچه

مخلوط صد میلی گرم از تربچه رنده شده ویک قاشق عسل ویا نوشیدن آب این سبزی دو بار درروز درحدود ۶۰ الی ۹۰ میلی گرم دردرمان بیماری مفید میباشد. این روش درمانی میتواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را باشیر ترکیب نمایید تابه شکل خمیر درآید استفاده آن درمحل درد باعث کاهش یافتن ورم ودرد می شود.

۴ – درمان بواسیر با شلغم

آب برگ آن باید گرفته شود و ۱۵۰ میلی گرم باید به بیمارداده شود و زمانیکه آب آنرا مصرف میکنیدخوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری میباشد. برای بدست آوردن نتیجه بهتر ، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی واسفناج و هویج مخلوط نمایید.

۵ – درمان بواسیر با خوردن کدو

سه قاشق چایخوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط نموده و هرروز صبح مصرف نمایید و خمیر ریشه گیاه را نیز برای بدست اوردن نتیجه بهتر می توانید استفاده کنید.

۶ – درمان بواسیر هموروئید با روشی موضعی :نشستن در وان حاوی جوشانده ی پوست درخت بلوط

باید بدانید که یکی از موثرترین راه های درمان بواسیر هموروئید با روش های خانگی  نشستن در وان حاوی جوشانده ی پوست درخت بلوط است. برای آماده کردن این درمان کمی پوست درخت بلوط را در حدود ۲ لیتر آب بجوشانید و سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. حالا حدود ۵ لیتر آب دیگر را نیز گرم کنید و با جوشانده ی پوست درخت بلوط داخل وان یا یک تشت بریزید.

بعد از آماده شدن نسخه داخل وان  ، در آن بنشینید به طوری که نشیمن گاه تان به طور کامل داخل آب باشد و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در همان حالت بمانید ؛ این روش درمانی سریع نتیجه اثر خود را نشان خواهد داد.

۷ – درمان بواسیر با زنجبیل

نصف قاشق چایخوری از آب زنجبیل تازه را بایک قاشق چایخوری آبلیموی تازه ونعنا و یک قاشق عسل ترکیب کنید.

۸ – درمان بواسیر با پیاز

در بواسیر خونی مصرف پیاز مفید می باشد. تقریبا ۳۰ گرم آن را درآب رنده کنید. شش گرم شکر را به آن اضافه نمایید و دوباردرروز مصرف کنید بعد ازچند روز عوارض این بیماری کاهش می یابد . همچنین پیاز دردرمان بواسیر خشک مؤثر می باشد.

۹ – درمان بواسیر با دانه کنجد

بیست گرم دانه کنجد را در پانصد میلی گرم آب بجوشانید تا آب آن یک سوم میزان اصلی شود یا به شکل یک شیرینی دربیاید. آن را با آب به شکل خمیر در بیاورید و برای درمان بواسیرمی توانید آن را با کره استفاده نمائید.

۱۰ – درمان بواسیر با هلیله کابلی

گیاه هلیله کابلی برای درمان بواسیر و به عنوان ماده ای ملین و گس معروف است. این میوه باید درروغن سرخ شود تا به رنگ قهوه ای درآید؛ سپس آنرا پودرکرده ونگهداری نمایید. نصف قاشق چایخوری از این پودر هنگام خواب باعث حرکت معمولی مدفوع هنگام صبح می شود. گس بودن میوه باعث از بین رفتن سفتی مدفوع می شود. ترکیب خمیرمیوه در روغن برای استعمال خارجی مفید میباشد.

۱۱ – سیر

برای درمان بواسیر هموروئید تعدادی سیر را خوب له کنید و داخل مقدار اندکی آب بریزید  ، حالا پنبه ای را به آن آغشته کنید و مستقیما روی محل مورد نظر قرار دهید.

۱۲ – درمان بواسیر هموروئید با بوچرز بروم (کوله خاس)

باید بگوییم این گیاه رگ ها را تقویت و تنگ می کند و به عنوان یک منقبض کننده ی طبیعی که رگ های خونی را تنگ می کند استفاده می شود. برای رفع و درمان بواسیر هموروئید عصاره ی آن را به شکل کپسول یا چایی مصرف کنید که کمی تلخ است ، پس برای همین آن را با عسل شیرین کنید.

۱۳ – درمان بواسیر هموروئید با آب نارگیل

مطالعات و تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن روزی دو بار آب نارگیل به خصوص نارگیل نارس نارس برای درمان خونریزی های هموروئیدی بسیار موثر است. آب نارگیل عالی است حتی اگر هموروئید کهنه و سرسختی داشته باشید.مصرف آب نارگیل هیچ عارضه ی جانبی ندارد.

۱۴ – آب آلوئه ورا برای درمان بواسیر هموروئید

با مصرف روزانه ۴ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورای تازه یا حداقل مصرف نوشیدنی های آماده ی آلوئه ورا برای درمان بواسیر اقدام کنید. برای درمان بواسیر ، می توانید روغن نارگیل را مستقیما بر روی ناحیه ی مورد نظر بمالید و پس از مدتی آن را آب بشویید؛ و سپس آن ناحیه را با ملایمت و به طور کامل خشک کنید.

۱۵ – آب لیمو درمانی قوی برای رفع بواسیر هموروئید

۱- برای رفع سریع و درمان بواسیر هموروئید آب یک لیمو را در یک لیوان شیر داغ بچکانید و آن را هر سه ساعت یک بار بنوشید.

۲- تکه پنبه ای را کاملا به آب لیمو آغشته کنید و روی ناحیه ی مورد نظر بمالید ، احساس سوزش خواهید کرد ولی برای درمان باید تحمل کنید.

۳-  عرق نعناع ، عسل ، آب زنجبیل ، و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و روزی یک بار میل کنید.

 

۴ روش سنتی درمان بواسیر

 

۱ – آب گرم

ناحیه عفونی را به مدت ۱۵ دقیقه ، هر روز سه بار ، در آب گرم خیس کنید ، با حوله نرم و یا سشوار ، آرام خشک کنید. تورم و خارش را با کیسه های یخ کاهش دهید. اگر این کار جواب نداد ، شاید کیسه های آب داغ جواب بدهند.

۲ – سرکه سیب برای کاهش تورم بواسیر

سرکه سیب تورم و خارش ناشی از بواسیر داخلی و بیرونی را کاهش می دهد ، از سرکه سیب خالص و غیر پاستوریزه استفاده کنید ، چرا که قوی تر هستند. در بواسیر بیرونی ، ابتدا ناحیه عفونی را به آرامی تمیز کنید و مقداری از سرکه سیب را به پارچه کتان بمالید و روی ناحیه بمالید. احتمالا اول کار احساس سوزش شدیدی داشته باشید که پس از مدتی رفع می گردد؛ این روش را چند بار در روز انجام دهید تا تورم کاهش بیابد.

اما در بواسیر داخلی نسخه خوراکی است به این روش که یک قاشق چای خوری سرکه را قورت داده و روی آن یک لیوان آب بخورید. حداقل دوبار این کار را انجام دهید. حتما بعد از خوردن سرکه آب بخورید تا اسید معده متعادل شود. می توانید کمی عسل اضافه کنید تا طعم سرکه را بتوانید تحمل کنید.

۳ – برای درمان بواسیر زیاد آب بخورید

حداقل روزی ۶ لیوان آب بخورید. الکل تاثیری منفی دارد. اگر از مکمل استفاده می کنید ، حداقل ۸ لیوان آب بخورید.

۴ – درمان بواسیر با پوشیدن لباس مناسب

در فصول گرم ، لباس تنگ نپوشید. لباس تنگ باعث تعریق شده و خارش و التهاب را سبب می شود. پارچه های نایلونی ، از آنجایی که تعریق را زیاد می کنند ، برای پوست ضرر دارند.

 

درمان دارویی بواسیر

درمان دارویی همورئید

مصرف پماد تا حد قابل توجهی در درمان بواسیر موثر بوده و میتواند علائم آن را از بین ببرد. این پماد ها معمولاً اثرات بی حس کنندگی و قابض داشته و دارای کورتیکواستروئید است. معروف ترین آنها پماد آنتی هموروئید است که می تواند علائم هموروئید را بهبود بخشد. پماد هایی که برای درمان هموروئید استفاده می شوند دارای استروئید هستند و نباید بیش از یک هفته استفاده شوند زیرا ممکن است مصرف مداوم آنها مشکلات پوستی را به همراه آورد.

مهمترین دارو ها برای درمان بواسیر عبارتند از :

پماد هیدروکورتیزون

این پماد جهت از بین بردن علائم بیماری از جمله درد ، خارش و تورم کاربرد دارد. از تماس این دارو با نواحی حساس بدن مثل چشمانتان  ، بینی ، گوش و دهان پرهیز نمایید.

پماد نیتروگلیسیرین

این پماد حاوی ترکیباتی است که همزمان با جذب در بدن نیتریک اکسید یا NO آزاد می کند و که با گشاد کردن عروق به درمان بواسیر می پردازد. در واقع نیتریک اکسید با گشاد کردن عروق ناحیه مقعد ، سبب گردش خون طبیعی در این ناحیه می شود. از سایر تاثیرات این دارو می توانیم به تسکین درد و سوزش مقعد اشاره کرد. از مصرف همزمان این دارو با سالیسیلات ها مثل آسپرین بپرهیزید زیرا عوارض جانبی بسیاری را به همراه دارد.

پماد مشک

پماد مشک با استفاده از داروهای طبیعی و گیاهی تولید می شود و شامل هفت داروی مشک ، بزوار مصنوعی ، گلابی ، بورنول ، کهربا ، کالامین و بوراکس است. این دارو از طریق پاکسازی سموم از این ناحیه ، به تولید بافت جدید کمک می کند. از دیگر اثرات دارو می توانیم به کاهش درد و تورم در این ناحیه و حفظ رطوبت مقعد به منظور دفع راحت تر اشاره کنیم.

پماد لیدوکایین

لیدوکایین بی حس کنندگی موضعی است که با مسدود کردن کانال کلسیم موجب می شود ، راه انتقال پیام های عصبی قبل از رسیدن به دستگاه عصبی مرکزی مسدود شود. در نتیجه بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند. به علاوه این دارو ضد التهاب بوده و در درمان عروق بواسیری موثر است. مصرف دارو لیدوکایین در صورت بارداری و یا حساسیت موضعی توصیه نمی شود.

پماد ایپروئید

این پماد داروی رایجی برای از بین بردن بواسیر است که دارای اثرات ضد التهاب ، قابض و ضد درد و بی حس کننده موضعی است. این دارو باید طی ۷ روز مصرف شود ، زیرا استفاده بیش از ۷ روز خطرات مختلفی را در پی دارد.

پماد و لوسیون پراموکسین

پراموکسین از دارو های پرکاربرد برای درمان بواسیر است که می تواند درد ، خارش و سوزش را از بین ببرد. مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال باید با مشورت پزشک باشد. پماد لوسیون پراموکسین – کالامین از سایر محصولات این پماد است که برای درمان آبله مرغان ، گزش حشرات و یا نیش ، سرخک ، اگزما ، آفتاب سوختگی و .. کاربرد دارد. این دارو ممکن است همراه با عوارضی از جمله سوزش ، خشکی و خارش پوست باشد.همچنین بروز تاول و یا نازک شدن پوست از دیگر عوارض این دارو به شمار می رود.

پماد ام جی

برای تهیه پماد ام جی از گیاه مورد استفاده شده است این گیاه دارای اثرات قابض ، ضد باکتری و ضد قارچ ، ضد التهاب و التیام بخش است و در بهبود زخم تاثیرات مثبتی دارد. این گیاه به علت دارا بودن یون های وازواکتیو و یون های منقبض کننده عروق اثرات درمانی جدی در بهبودی بواسیر دارد.

داروی روهمورین

این دارو به شدت در درمان بواسیر موثر است. در واقع بهترین دارو برای بواسیر است که از طریق خشک کردن عروق بواسیری آنها را از بین خواهد برد. ترکیبات این دارو در از بین بردن شقاق های احتمالی نیز تاثیرگذار است. مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی باید زیر نظر پزشک باشد. مصرف دارو روهمورین باید همراه با معده خالی باشد به همین ترتیب مصرف دو عدد همزمان از این دارو قبل از ناهار و قبل از شام توصیه می شود. مصرف این دارو معمولاً تا رفع کامل ناراحتی توصیه می شود.

شیاف انتی هموروئید

شیاف آنتی هموروئید و پماد آنتی هموروئید را می توان به عنوان بهترین دارو برای بواسیر معرفی نمود. این دارو نه تنها بواسیر را درمان می کند بلکه در درمان سایر اختلالات مجرای مقعد (التهاب راست روده ، شقاق  ، خارش مقعدی و ..) نیز کاربرد دارد. این دارو اثرات ضد التهاب ، قابض ، سوزش ، خارش و … داشته و می تواند علائم بواسیر را بهبود بخشد.

لازم به ذکر است مصرف بهترین دارو برای بواسیر باید برای مدت ۷ روز و مطابق با نظر پزشک باشد زیرا در غیر این صورت عوارض جانبی این دارو نمایان خواهند شد. استفاده از داروهای ذکر شده با اینکه اثرات مفیدی بر روی درمان بواسیر دارند ، اما درمان قطعی به شمار نرفته و تنها برای بواسیرهای درجه ۱ و ۲ کاربرد دارد و در موارد شدیدتر پاسخگوی درمان این بیماری نیست. برای درمان هموروئید های پیشرفته لازم است از روش های تهاجمی نظیر لیزر و جراحی استفاده شود.

جراحی هموروئید روشی پردردسر و همراه با درد بسیاری است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما درمان بواسیر با لیزر روشی قطعی بدون امکان بازگشت مجدد است که با کمترین میزان درد و خونریزی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

 

منبع : نمناک ، ویکی پدیا ، دکترتاج بخش ، باشگاه خبرنگاران جوان ، کلینیک نوین (جراح کلینیک)

نوشته درمان بواسیر با موثرترین روش ها (۱۹ روش درمان خانگی + سنتی + دارویی + لیزر) اولین بار در رازمگ. پدیدار شد.



from رازمگ https://ift.tt/2kxEdUC
via IFTTT

No comments:

Post a Comment